Oprava základu dane a DPH pri vrátení tovaru u dodávateľa tovaru
Slovenský e-shop, obchodujúci s vlastnými výrobkami pri predaji svojich výrobkov zákazníkovi vystaví faktúru a uvedie ju v daňovom priznaní k DPH ZD r. 3 a DPH r. 4. Ak zákazník tovar vráti, predajca mu vystaví faktúru-dobropis a peniaze mu vráti. Aký je správny postup?
Kam v takomto prípade treba uviesť dobropis v daňovom priznaní k DPH? Ide o opravu ZD r. 24 a r. 25 alebo sa takýto dobropis uvádza v riadku r. 3 a r. 4 so znamienkom mínus?
a) keď k predaju príde v jednom mesiaci a vrátenie tovaru a teda aj dobropis sa vystavuje v nasledujúcom mesiaci,
b) ak sa aj predaj aj vrátenie tovaru a dobropis uskutoční v jednom a tom istom mesiaci.
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.