Odpovede

Najnovšie zodpovedané otázky


Sklad A reklamácie


SRO prevádzkuje eshop s komponentami do mobilov, účtujeme typ A. 90% tovaru nakupuje vo veľkom objeme z Činy od 1-2 dodávateľov.

Ako správne daňovo posudzovať nasledovné situácie – reklamácie:

SRO predá tovar občanovi, ten ho reklamuje z rôznych dôvodov (nekvalita tovaru napr.) SRO vybaví reklamáciu výmenou kus za kus. Následne sa snaží reklamovať chybný tovar u svojho dodávateľa, čo je vo veľa prípadoch problém kvôli doprave tohoto tovaru späť do Číny, nakoľko prepravné náklady sú veľmi vysoké. Časť tovaru predá pod cenu so zľavou, cca 30% reklamácii. Časť tovaru (70%) nám stojí v sklade, ako nepredajné. Veľa kusov za nízke ceny, ktoré sa kvôli vysokým nákladom na prepravu do Číny, kde posúdia reklamáciu, neoplatí z finančného hľadiska posielať.
Vieme si toto všetko formou internej smernice obhájiť ako škodu na tovare, daňovo uznanú?

Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.

Ing. Ailina Hanková

Poradenstvo poskytované v súvislosti s účtovníctvom, ako aj posúdením daňovej uznateľnosti nákladov (výdavkov), pripočítateľných a odpočítateľných položiek k základu dane a určenia základu dane fyzických / právnických osôb. Zastrešuje taktiež posúdenie predmetu dane, určenia miesta dodania tovaru / služby, vzniku daňovej povinnosti a postupov vyplývajúcich zo zákona o DPH.

Pridajte sa k nám

Nenašli ste čo ste hľadali?


Spýtajte sa našich odborných poradcov a lektorov aj Vašu otázku! Každý člen ZÚSK môže každý mesiac položiť až 3 ľubovoľné otázky v piatich kategóriách na ktoré dostane odpoveď.

Staňte sa členom ZÚSK ešte dnes a čerpajte všetky výhody členstva už za 55 EUR ročne.

Chcem sa stať členom