Sklad A reklamácie
SRO prevádzkuje eshop s komponentami do mobilov, účtujeme typ A. 90% tovaru nakupuje vo veľkom objeme z Činy od 1-2 dodávateľov.
Ako správne daňovo posudzovať nasledovné situácie – reklamácie:
SRO predá tovar občanovi, ten ho reklamuje z rôznych dôvodov (nekvalita tovaru napr.) SRO vybaví reklamáciu výmenou kus za kus. Následne sa snaží reklamovať chybný tovar u svojho dodávateľa, čo je vo veľa prípadoch problém kvôli doprave tohoto tovaru späť do Číny, nakoľko prepravné náklady sú veľmi vysoké. Časť tovaru predá pod cenu so zľavou, cca 30% reklamácii. Časť tovaru (70%) nám stojí v sklade, ako nepredajné. Veľa kusov za nízke ceny, ktoré sa kvôli vysokým nákladom na prepravu do Číny, kde posúdia reklamáciu, neoplatí z finančného hľadiska posielať.
Vieme si toto všetko formou internej smernice obhájiť ako škodu na tovare, daňovo uznanú?
Odpovede na otázky v sekcii poradenstvo sú dostupné iba platiacim užívateľom. Ak už členom ste, prihláste sa, prosím, do svojho účtu. Ak členom nie ste, zaregistrujte sa a užívajte si výhody s členstvom spojené.